Kezünkben a digitális jövő

ProjektekOktatói Továbbképzési Rendszer
Kérdések és válaszok
Boritokep
    # Tájékoztatók

    9/25/2019


    4 perc olvasási idő


    Címkék

    szakképzés
    digitális
    megújítás

Helyettes államtitkár: a digitális közösségi alkotóműhelyek segítik a szakképzés megújítását

A digitális közösségi alkotóműhelyek segítik a hazai szakképzés megújítását - fogalmazott az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára szerdán a Soproni Szakképzési Centrum Vas- és Villamosipari Szakképző Iskola és Gimnáziumban

Pölöskei Gáborné a digitális közösségi alkotóműhely átadó ünnepségén hangsúlyozta, hogy a szakképzési rendszer fejlődésének egyik alappillére az eszközök fejlesztése és a környezet fejlődése. Nem mindegy ugyanis, hogy milyen környezetben tanulnak a gyermekek és az sem mindegy, hogy milyen eszközökkel oktatják őket.  

A szakképzés 4.0 stratégia kijelöli azokat az irányokat, amelyek a jövő szakképzését jelentik - fogalmazott, majd hozzátette, hogy a szakképzés megerősítése lényeges.  

Elmondta, hogy fél éven belül az országban mintegy negyven digitális közösségi alkotóműhely fog működni.

Elindult egy folyamat, amely nemcsak eszköz, hanem lehetőség is a szakképzés megújítására. Ez azonban egy apró szelete a megújításnak, van még mit tenni, de az utat elkezdtük, azon végig kell menni - fogalmazott Pölöskei Gáborné.  

Kitért arra is, hogy a közösségi műhelyekben a készségeket és a képességeket úgy oktatják, hogy a gyermekek észre sem veszik, hogy tanulnak. A műhelyekben úgy lehet oktatni, hogy a szakmáknak a jelentőségét egyre jobban hangsúlyozzák és nem tantárgyakban, hanem a szakmáknak az elsajátításában gondolkodnak.  

Hozzáfűzte, hogy ehhez kell a kreativitás, a problémamegoldó képesség, az érzelmi intelligencia, az együtt gondolkodás és az egymásra figyelés. Ezek azonban mind megteremtődnek a digitális közösségi alkotóműhelyekben - mondta.  

Beszélt arról is, hogy ezek a műhelyek a tehetséggondozásban és a felzárkóztatásban is segítenek. A tehetséggondozásban azért, mert a gyermekek olyan eszközökkel dolgozhatnak, amelyekkel máshol nem, a felzárkóztatásban pedig azért, mert fenn tudja tartani az érdeklődést a gyermekben.

Králik Tibor, a Soproni Szakképzési Centrum kancellárja elmondta, hogy augusztus 1-jétől két csornai intézmény, a Hunyadi János Középiskola és a Kossuth Lajos Szakközépiskola került a centrumhoz, amelynek egyik feladata az, hogy a gazdaság igényeit kiszolgálja, ezért választ kell adnia minden munkaerőpiaci kérdésre.

A cél, hogy a soproni és a rábaközi szakképzési stratégiát összehangolják és fejlesszék - mondta.  

Hozzátette, hogy a digitális közösségi alkotóműhelyekben más módszertannal más tartalmakat tanítanak, a gyermekek kreativitására és a közösségben gondolkodásra épít.  

Ezeknek a műhelyeknek, amelyeket előzetes jelentkezés alapján más oktatási intézmények diákjai is látogathatnak, a pályaorientációban is fontos szerepe lesz - mondta.  

Az ünnepségen elhangzott, hogy elindul egy energetikai fejlesztés is az intézményben, amelynek keretében háromszázmillió forintból kicserélik a nyílászárókat, felújítják az épület homlokzatát és a gépészeti rendszereket, valamint napelemeket telepítenek. Ezzel csökken az intézmény károsanyag kibocsátása és költséghatékonyabban fog működni.

Farkas Ciprián városi tanácsnok, a Fidesz-KDNP polgármesterjelöltje elmondta, hogy a városban mintegy három éve indult el a közintézmények energiahatékonysági fejlesztése, amelynek keretében számos intézmény újult már meg a bölcsődéktől a kulturális intézményekig, azonban vannak még olyan intézmények, ahol szükség van fejlesztésre, ezért ezt a tevékenységet a jövőben folytatni szeretnék.  

Hozzátette, hogy ezek a beruházások lehetővé teszik, hogy a gyermekek 21. századi körülmények között tanulhassanak, fejlődhessenek, ráadásul úgy, hogy közben az intézmények környezeti terhelése is csökken.

Forrás: MTI

Kép: Shutterstock


Érdekes lehet számodra

Szakképzés a világkiállításon borítókép
Szakképzés a világkiállításon

ITM: a jövőben feladat a fenntarthatóság, a zöldképzés, a digitalizáció beemelése a szakképzésbe

# Tájékoztatók
Elindult az okleveles technikusképzés borítókép
Elindult az okleveles technikusképzés

A képzés iránt nagy az érdeklődés, több mint kilencszáz beiratkozott tanulóval indult a 2021/2022-es tanév

# Tájékoztatók
Jutalomban részesülnek a bajnokok borítókép
Jutalomban részesülnek a bajnokok

Palkovics László: az új szakképzési stratégia működik

# Tájékoztatók