Kezünkben a digitális jövő

Boritokep
    #Tájékoztatók

    12/17/2025


    4 perc olvasási idő


    Címkék

A nemzetköziesítés szerepe erősödik az oktatásban

Kiadvány és pályázati felhívás segíti a nemzetközi együttműködések tudatos tervezését az oktatás minden szintjén

A Tempus Közalapítvány „A tanulás jövője – Együtt a fejlődés útján” című konferenciáját és díjátadóját 2025. december 4-én rendezték meg, ahol a nemzetköziesítés szerepéről, a köznevelés és szakképzés aktuális fejlesztéseiről beszéltek az oktatási szakemberek. Az eseményen több szakmai előadás és párhuzamos szekció is zajlott, amelyek olyan témákat érintettek, mint a nemzetközi partnerintézmények kiválasztása, az Erasmus+ pályázati lehetőségek vagy digitális pedagógiai gyakorlatok. Az ünnepélyes program során átadták a Tempus által alapított díjakat is, így többek között a Digitális Pedagógus és Oktatói Díjakat, valamint az újonnan létrehozott A Tanulás Jövője Díjakat is kiosztották elismerésként a nemzetköziesítésben és innovációban kiemelkedő szerepet vállalóknak. 

A rendezvény háziasszonya Várszegi Dóra, a Tempus Közalapítvány stratégiai és fejlesztési igazgatóhelyettese volt, és a megnyitót Bodrogi Richárd főigazgató tartotta, aki a konferenciát a köznevelés és szakképzés szakmai párbeszédének fontos platformjaként jellemezte. A program során a szakképzésért felelős helyettes államtitkár is köszöntötte a résztvevőket, kiemelve a mobilitási programok és nemzetközi együttműködések gyakorlati hasznát. 

A konferenciával egy időben megjelent a „Nemzetköziesítés lépésről lépésre” című kiadvány is, amely gyakorlati útmutatót nyújt intézmények számára a nemzetközi tevékenységek tervezéséhez, partnerségek kialakításához és projektmegvalósításhoz. A kiadvány célja, hogy konkrét módszereket és jó gyakorlatokat adjon a köznevelés és szakképzés szereplőinek a nemzetközi kapcsolatok tudatosabb építéséhez. 

Ugyancsak közzétették az Erasmus+ 2026-os pályázati felhívást és útmutatót, amely részletes információkat tartalmaz a mobilitási projektek, együttműködési partnerségek és más nemzetközi oktatási programok feltételeiről és határidőiről. A dokumentum segíti az intézményeket abban, hogy felkészüljenek a következő pályázati ciklusra, és kihasználják a nemzetközi programok nyújtotta lehetőségeket. 

A nemzetköziesítés kérdése nem csak felsőoktatási ügyként merül fel: a szakmai szervezők hangsúlyozták, hogy a nemzetközi együttműködések és mobilitási programok a köznevelés, szakoktatás és felnőttképzés szintjén is relevánsak a tanulási lehetőségek bővítése és a pedagógiai gyakorlatok fejlesztése szempontjából.

 

Forrás/Kép: Tempus Közalapítvány


Érdekes lehet számodra

MIRA – Digitális tudástár borítókép
MIRA – Digitális tudástár

Tematikus videók a szakképző intézmények minőségirányítási tevékenységének támogatására

# Tájékoztatók
A köznevelés és a szakképzés borítókép
A köznevelés és a szakképzés

A szakértők, oktatók és intézményvezetők közösen vázolták fel a szakképzés jövőjét

# Tájékoztatók
MI oktatás a szakképzésben borítókép
MI oktatás a szakképzésben

A kormány célja, hogy a szakképző intézményekben az oktatási program része legyen a mesterségesintelligencia-képzés

# Tájékoztatók