- #Tájékoztatók
3/27/2024
2 perc olvasási idő
Címkék
Egy élhető, szebb jövőért dolgozni
Környezetvédelem és vízügy ágazati szakmai nap Szolnokon
A Szolnoki SZC Pálfy - Vízügyi Technikum Tószegi úti tanműhelye adott otthont a tanév második Környezetvédelem és vízügy ágazati szakmai napjának.
A rendezvényen 13 intézmény 40 szakembere vett részt, a szakmai oktatók mellett több iskolavezető is jelen volt. A rendezvény indítótémája a környezetvédelmi technikus és a vízügyi technikus szakmák Képzési és Kimeneti Követelményeiben bekövetkezett változások áttekintése volt. A résztvevők segítséget kaptak a változások módszertani bevezetéséhez kapcsolódóan is.
A szakmai nap egyik kiemelkedő programeleme az Ötletadó gyakorlatok bemutatása volt. A program során az érdeklődők a helyi oktatók közvetítésében érdekes vizsgálatokat és gyakorlatokat tekinthettek meg a víz témakörében. Ehhez nyújtottak ideális helyszínt a tanműhely laboratóriumai és külső helyszínei. A több csoportban körbejáró érdeklődőknek lehetősége volt tapasztalatcserére is.
Zárótémaként az egybefüggő szakmai gyakorlat változásai kerültek középpontba. A munkacsoport tagjai bemutattak több megoldási javaslatot, ismertették jó gyakorlataikat. A záró rész panelbeszélgetésén kialakult szakmai diskurzus során sok kérdés került megvitatásra és a résztvevők is megosztották megoldási ötleteiket.
A rendezvényen jelenlevők visszajelzései ezúttal is visszaigazolták, hogy a szakemberek igénylik és várják a szakmai napok, workshopok programjait. Ezek az események lehetőséget adnak a tapasztalatcserére, tudásmegosztásra, más intézmények szakmai munkájának megismerésére és az ágazatban oktató szakemberek közötti kapcsolatépítésre.
Forrás: IKK Zrt.
Képillusztráció: IKK Zrt.
Érdekes lehet számodra
Ágazatválasztó sorozatunk következő részében a Környezetvédelem és vízügy ágazattal ismerkedhetnek a terület iránt érdeklődők. A válaszadó Vámos Tibor, a BMSzC Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Technikum oktatója.
Feladat- és jógyakorlat-gyűjteményekkel támogatja az IKK az oktatókat
Az ipar diktál, az oktatás válaszol?