- #Tájékoztatók
7/11/2019
3 perc olvasási idő
Címkék
díjverseny
rendezvény
tájékoztató
Átadták a 2019 World Robot Olympiad magyar döntőjének díjait Tatabányán
Az idei World Robot Olympiad (WRO) hazai döntőjén csaknem kilencven csapat vett részt Tatabányán; a 7-25 éves résztvevők több kategóriában vehették át a pénzből és informatikai eszközökből álló díjakat.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és -szabályozásért felelős államtitkára emlékeztetett arra, hogy a versenyt a tatabányai Edutus Főiskola honosította meg, és az azóta egyetemmé váló intézménynek is köszönhető, hogy Európában elsőként Magyarország rendezheti a WRO világbajnokságot novemberben, Győrben.
György László elmondta, hogy a minisztérium 15 millió forintos támogatással 50 iskolának biztosított alkatrészeket a Lego-elemekből felépíthető, programozható robotok összeállításához.
Az országos díjkiosztó előtt az ötven pályázó intézményből felkészülésüket értékelve három iskolának adott át 3D nyomtatóból álló különdíjat az államtitkár és Pölöskei Gáborné, az Innovációs és Technológiai Minisztérium szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkára.
A kategóriák első helyezettjeként a világdöntőn hat magyar csapat vehet részt. Az eseményre több mint 3000 indulót várnak, 65 országból. A WRO helyi eseményein 22 ezer versenyző csapat indul, csaknem 60 ezer résztvevővel.
Czunyiné Bertalan Judit digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos nagy sikernek nevezte a világverseny rendezési jogának elnyerését. A döntésben közrejátszott, hogy a magyar pályázathoz kormányzati támogatást tudott felmutatni az Edutus Egyetem - tette hozzá.
A 2019-es világdöntő sikeres lebonyolítása érdekében stratégiai együttműködési megállapodást írt alá György László, valamint Némethné Gál Andrea az Edutus Egyetem rektora és Parragh László, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.
A Lego-elemekből álló robotok programozási nyelve alapul szolgálhat a későbbi PLC ismeretek könnyebb elsajátításához, alkalmazásához. A versenyeken részt vevő diákok 85 százaléka műszaki, természettudományos vagy informatikai területen tanul tovább, helyezkedik el.
A robotoknak feladatukat távvezérlés nélkül, önállóan kell teljesíteniük. A csapatok építik és programozzák a gépeket, melyek különböző szenzorokkal ismerik a színeket, felismerik és szükség esetén kikerülik az akadályokat, érintésre reagálnak, eligazodnak egy labirintusban, képesek az útvonalak újratervezésére.
Forrás: MTI
Kép: Shutterstock
Érdekes lehet számodra
Az Európai Szakképzés-fejlesztési Központ (Cedefop) publikálta a „Reflektorfényben a magyar szakképzés” és „Szakképzés Magyarországon” című kiadványait