- #Tájékoztatók
6/23/2025
5 perc olvasási idő
Címkék
Erasmus+ projektek lépésről lépésre
A szakképzés nemzetköziesítésének témájával zárult idei webinárium-sorozatunk
A szakképzésben dolgozó oktatókat célzó, 2 tanév óta tartó webinárium-sorozatunk célja, hogy rendszeres, könnyen elérhető online fórumot biztosítson az érdeklődőknek, ahol friss szakmai információkhoz juthatnak, jó gyakorlatokat ismerhetnek meg, és közösséget építhetnek – mindezt inspiráló, támogató közegben.
A 2024/25-ös tanév záróalkalmán a nemzetköziesítés témáját jártuk körbe, különös tekintettel az Erasmus+ program nyújtotta lehetőségekre és gyakorlati megvalósításukra. 2025. június 5-én, csütörtökön 17 órától zajlott le a tanév utolsó webináriuma, melynek anyaga itt pdf formában is elérhető az előadók engedélyével.
A webinárium első részében Várszegi Dóra, a Tempus Közalapítvány stratégiai és fejlesztési igazgatóhelyettese nyújtott átfogó képet az Erasmus+ program intézményi bekapcsolódási lehetőségeiről. Kiemelte a mobilitási projektek, valamint az együttműködési célú partnerségek jelentőségét a szakképzésben. Bemutatta a Tempus Közalapítvány támogató szolgáltatásait is: a Mentorhálózatot, a Mentorpontokat, a National VET Team hálózatát, illetve a pedagógusok számára elérhető képzési lehetőségeket.
A gyakorlati példák bemutatásával folytatódott az esemény, elsőként Tóth Vera, az Andrássy György Katolikus Közgazdasági Technikum, Gimnázium és Kollégium szakmai igazgatóhelyettese ismertette intézményük tudatos nemzetköziesítési stratégiáját. Előadásában kitért a tanári mobilitások tapasztalataira, a külföldi szakmai gyakorlatok megszervezésére, valamint arra, hogy ezek a lehetőségek milyen hatással vannak hosszú távon az iskola működésére, pedagógiai kultúrájára és tanulói motivációjára.
Tóth Judit Emma, a Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum nemzetközi koordinátora saját intézményük fejlődési útját mutatta be: hogyan vált a nemzetköziesítés mindennapi tevékenységük részévé, és milyen szervezeti változásokat eredményezett a programokban való részvétel. Megosztotta a Jean Monnet program kapcsán szerzett tapasztalataikat, jövőbeli terveiket, valamint gyakorlati tippeket is adott azoknak az iskoláknak, amelyek még csak most ismerkednek a nemzetközi projektek világával.
A webinárium megerősítette: a nemzetközi nyitás nemcsak lehetőség, hanem szükségszerű válasz a 21. századi szakképzés kihívásaira. Az Erasmus+ program nem csupán külföldi utakról szól, hanem szemléletformálásról, fejlődésről és jövőépítésről is.
A 2024/2025-ös tanévben a sorozat keretében összesen hat interaktív online workshopot és öt webináriumot tartottunk, amelyeken a résztvevők a témahetek megszervezéséhez, nemzetközi projektfeladatok megvalósításához, partnerkapcsolatok kiépítéséhez, innovatív értékelési módszerek alkalmazásához, valamint a tanulók pénzügyi tudatosságának fejlesztéséhez, továbbá a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségek kihasználásához kaphattak inspirációt, ötleteket.
A webináriumokról készült felvételek itt nézhetők vissza.
A sorozat szeptembertől új lendülettel folytatódik. Arra biztatjuk az érdeklődőket, hogy osszák meg témajavaslataikat, felmerülő kérdéseiket akár online workshop igényeiket is a webinarium@ikk.hu címen keresztül.
Forrás: IKK
Fotó: Shutterstock
Érdekes lehet számodra
A gyakorlatorientált képzés és a biztos elhelyezkedés lehetősége vonzza a diákokat
Közösen a jövő vegyészeiért – a szakmai összefogás szerepe a vizsgák tükrében