Kezünkben a digitális jövő

Boritokep
    # Tájékoztatók

    3/22/2022


    4 perc olvasási idő


    Címkék

    szakképzés
    oktatás
    infrastruktúra

Megújul Miskolc legnagyobb középiskolája

Az alapkőletétellel hétfőn megkezdődött a Miskolci Szakképzési Centrum Szemere Bertalan Technikum komplex infrastrukturális fejlesztése.

Az eseményen elhangzott: a kormány a szakképzési rendszer megújítása érdekében hozta létre a „21. századi szakképző iskola” fejlesztési programot, amely elsőként Miskolcon indult el. A Szakképzés 4.0 stratégia egyik alappillére, hogy a szakképzésben jól felszerelt iskolákat kell létrehozni, amelyek vonzó alternatívát jelenthetnek a pályaválasztás előtt álló diákoknak, szüleiknek. A program egyik alappillére a szakképző iskolák épített környezetének és szakmai felszereltségének látható fejlesztése.

A miskolci középiskola - az ország három legnagyobb oktatási intézményének egyike - a külső és belső felújítását, a komplex energetikai fejlesztését, a hőszigetelést és a nyílászárók cseréjét is elvégzi, továbbá 500 négyzetméteres közösségi tér, laborok, műhelyek épülnek.

Az oktatási intézményben 1700 diák tanul, minden tanév végén háromszázan kapják meg végzettségüket igazoló igazolványukat. A több mint 4,6 milliárd forint összértékű fejlesztés teljes egészében hazai forrásból valósul meg.

Csöbör Katalin, a térség fideszes országgyűlési képviselője, a Fidesz-KDNP képviselőjelöltje az ünnepségen azt mondta: az elmúlt tizenkét esztendő kormányzati munkájának köszönhetően Miskolc gazdasága folyamatosan fejlődhetett, sikerült kimozdítani a térséget abból a "mély gödörből", ahová a Gyurcsány-kormány taszította.

Úgy fogalmazott: véget vetettek a megszűnő munkahelyek és gazdátlanul hagyott, tönkremenő intézmények korszakának, az infrastruktúrát, az úthálózat-fejlesztéseket tekintve óriásit lépett előre a térség, számtalan iskola, egészségügyi intézmény, középület épült, újult meg, és folyamatosan segítették a térségben lévő vagy a térségbe települő vállalkozásokat, hogy egyre több munkahelyet biztosítsanak a borsodi embereknek. "Így teremtettünk országosan több mint 1,1 millió munkahelyet" - tette hozzá.

Szólt arról is: a további fejlődés egyik kulcsa, hogy Miskolcon jól képzett szakemberek lépjenek ki az iskolákból. "A Szemere az ország egyik legnagyobb iskolája, amely 1955-ben vette fel annak a Szemere Bertalannak nevét, aki Borsod megyei alispánból előbb belügyminiszter, majd a második felelős magyar kormány miniszterelnöke lett a szabadságharc idején" - mondta a képviselő.

Csöbör Katalin kiemelte: történelmünk e jeles alakjának nyomdokain járva szeretnének tovább dolgozni a megye felvirágoztatásán, a további fejlődés egyik kiemelt projektje az iskolarendszer fejlesztése.

A „21. századi szakképző iskola” program keretében soha nem látott összegű kormányzati támogatással indulhat el a technikumok és a szakképző iskolák fejlesztése - mondta, hozzátéve: a fejlesztést követően még inkább közösségi helyszínné válhat az iskola, a helyi lakosok egészséges életmódjához is hozzájárulhat az új fitneszközpont, a létrejövő közösségi tér pedig rengeteg program helyszíne lehet.

Azt mondta: hisz abban, hogy Miskolcnak és az országnak április 3-a után is biztos kezekre és békés fejlődésre van szüksége. "Bízom benne, hogy közösen folytathatjuk az együtt megkezdett munkát" - közölte.

 

Forrás: MTI

Fotó: MTI


Érdekes lehet számodra

Apáczai ösztöndíjprogram projekthír borítókép
Apáczai ösztöndíjprogram projekthír

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal a GINOP-6.2.9. kiemelt projekt megvalósításában ismét meghirdeti az „Apáczai ösztöndíjprogram – támogatás pályázat útján” pályázatát a 2022/23. tanévre.

# Tájékoztatók
Szakképzés Európában: a tanulási eredmények szerepe borítókép
Szakképzés Európában: a tanulási eredmények szerepe

Nemzetközi műhelymunka keretében vitatták meg a Cedefop (Európai Szakképzésfejlesztési Központ) „Európai Kézikönyv a tanulási eredményekről” c. kiadványát. A hibrid szervezésű rendezvényen 30 ország 90 szakértője vett részt Thesszalonikiben, valamint online formában.

# Tájékoztatók
Új Cedefop podcast: Mit érnek a mikro-tanúsítványok? borítókép
Új Cedefop podcast: Mit érnek a mikro-tanúsítványok?

A Cedefop Skillset and match podcastjának 6. epizódjából megismerheti a mikro-tanúsítványokkal kapcsolatos fő kihívásokat az ún. ikerátmenet – zöld és digitális átmenet - tükrében, amely az oktatási közösségben és az európai politikai döntéshozók körében is hevesen vitatott téma.

# Tájékoztatók