Kezünkben a digitális jövő

Boritokep
    #Koronavírus

    4/16/2020


    4 perc olvasási idő


    Címkék

    járvány
    online
    duális
    vizsga

Távoktatás a duális képzésben

A duális képzésben is működik a digitális távoktatás

A Festo-AM Kft. a járványhelyzet miatt kialakult korlátozások mellett is biztosítja tanulói képzését. A cégnél 14 mechatronikai technikus tanuló teljesíti duális képzését. Szakmai kompetenciáik fejlesztésére a cég nagy hangsúlyt fektet, és ezt a digitális munkarend keretein belül is fenn kívánja tartani. Az elméletigényes gyakorlatok elméleti ismereteinek átadása jelenleg digitálisan történik. Minden tanuló vállalati laptopot kapott, feltelepítve a kapcsolattartást támogató és a szakmai ismeretek elsajátításához szükséges szoftvereket. A tanulók a világcég központi adatbázisaihoz is hozzáférést kaptak, így a tudásmegosztás céljával globális használatra létrehozott virtuális tananyagok (prezentációk, animációk, műszaki rajzok, digitalizált oktatóanyagok és katalógusok) támogatják a kibertéri képzést. A Festo mérnöktanárai a gyár területéről, a tanulók tanműhelyeiből és tanlaborjaiból végzik a valós idejű távoktatást. A digitális oktatás órarendje a pontosság szigorú betartásával követi a hagyományos gyakorlati oktatás órarendjét. Az oktatók és a tanulók közti kommunikációra használt Skype program listázza a résztvevőket, így alkalmas a virtuális gyakorlaton való részvételi jelenlét igazolására is.

Mindemellett nem hagyható figyelmen kívül, hogy a körülmények eltérnek a megszokottól, a tanmenetet így az új feltételekhez kell igazítani. A leadott tananyag és a számonkérések mennyiségének és tartalmának illeszkednie kell a digitalizált oktatás sajátosságaihoz. A tanév végéig a digitálisan jól tanulható és tanítható témakörökből szerveznek vizsgát.

Napjaink történéseit a jövő főpróbájának tekintjük – mondta a Festo képzési vezetője. A céljuk a tanulókat motiváló, önálló munkára és megoldásokra is ösztönző tanulási folyamat létrehozása, új módszertanok bevezetése és a tanítási - tanulási folyamat és a teljesítménymérés modernizációja. A koronavírus által generált kihívásokra adott válaszokkal a gyakorlati képzőhely saját fejlődését is szolgálja mind a technikai hátteret, mind a módszertant illetően. A digitalizáció többé már nem stratégiai fogalom, hanem a jelen kikerülhetetlen gyakorlata.

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a digitális oktatásra gyorsan és hatékonyan át lehet váltani. A tananyagot és tantervet nem kell lényegesen megváltoztatni, az oktatási módszertan és a tanmenet módosítása elegendő. A digitális duális képzést illetően a tanulói motivációban és hozzáállásban nem érezhető változás, hiányzás alig tapasztalható.

A Festo megoldása példaértékű a duális képzésben. Ahogy a szakképző intézmények oktatóinak körében, a duális partnerek között is fontos és hasznos a jó gyakorlatok, tapasztalatok megosztása. Az IKK Innovatív Képzéstámogató Központ az iroda@ikk.hu email címre várja azoknak a vállalatoknak a megkeresését, amelyek hasonló jó példákkal tudják támogatni a duális képzőhelyeket és partner intézményeiket, hogy tanulóik magas színvonalú képzést kaphassanak a jelenlegi rendkívüli helyzetben is.

Kép illusztráció: Shutterstock

 


Érdekes lehet számodra

Szakmai nap Szegeden borítókép
Szakmai nap Szegeden

Rugalmas tanulási utak

# Rendezvények
Ágazatválasztó – 3. rész: Gépészet ágazat borítókép
Ágazatválasztó – 3. rész: Gépészet ágazat

A Gépészet ágazatra vonatkozó legfontosabb tudnivalókat Horváth Péter, a Győri SzC Lukács Sándor Járműipari és Gépészeti Technikum és Kollégium műszaki igazgatóhelyettese mutatja be a műszaki területek iránt érdeklődőknek.

# Tájékoztatók
Ágazatválasztó – 4. rész: Oktatás ágazat borítókép
Ágazatválasztó – 4. rész: Oktatás ágazat

A szakképzésben választható ágazatokat bemutató interjúsorozatunk negyedik részében az Oktatás ágazatot mutatja be Molnárné Tóth Erika, a Szerencsi SzC Tokaji Ferenc Technikum, Szakgimnázium és Gimnázium igazgatója.

# Tájékoztatók